vineri, 26 noiembrie 2010

Intalnire "Prietenii Panoramio Romania" / Cheile Dobrogei - "Friends of Panoramio Romania" meeting / Dobrogea Gorges


Intalnirea “Prietenilor Panoramio Romania” de la Cheile Dobrogei s-a desfasurat la initiativa Liei si a lui Gabriel, in perioada 19-21 Nov 2010. Ei au propus ca oricine doreste sa participe la o sedinta de fotografiat in natura poate veni la curba mare din Cheile Dobrogei, sambata 20 Nov ora 10. Au raspuns afirmativ urmatorii: Lia, Stelu, Gabriel, Simona, Gabi, Estrela, Dana,  Leontina, Bianca, Kika, Viorica si subsemnatul.
Vremea nu promitea prea mult, la ora 10 era putina ceata si cerul acoperit dar nu ne-am pierdut speranta.  Asa ca am tras aer in piept si am pornit la colindat minunatele Chei ale Dobrogei.

                                          Dobrogea Gorges


Dupa numai 30 de minute, ceata s-a ridicat, norii s-au imprastiat si a iesit soarele! Iar ziua a devenit superba! Soarele, voia buna si…Dintisor (mascota noastra ad-hoc) ne-au insotit pe tot parcursul zilei.

                                           Little Tooth

Am avut noroc de lumina buna asa ca am putut face o multime de fotografii frumoase. Cheile ne-au impresionat pe toti, si pe cei care le mai vazusera si pe cei care nu.
Dupa parcurgerea lor de la un capat la celalalt pe jos, ne-am urcat in masini si am mers la Manastirea Sfantul Ioan Casian, ctitorita in anul 2006, din apropiere. 

                                                         Monastery of St. John Cassian

                                           Casimcea valley

Aici am vizitat si Pestera Sfantului Ioan Casian, pestera ce se deschide intr-un perete stancos deasupra vaii Casimcea. Peisajele sunt spectaculoase si va recomand cu caldura o vizita pe acele plaiuri dobrogene!
Dupa-amiaza am plecat spre statiunea Mamaia unde am luat masa la restaurant, am vazut fotografiile si unde am stat de vorba pana seara.
                                           The Black Sea coast
                                           
                                           At the restaurant

A 2-a zi dimineata ne-am intalnit la acelasi restaurant, am baut o cafeluta si am plecat spre Tulcea ca sa vedem acvariul din oras. Ajunsi acolo am fost cu totii impresionati de frumusetea acestuia. Centrul Muzeal Eco-Turistic Delta Dunarii prezinta elemente specific zonei. Alaturi de acvariile cu diverse specii de pesti, corali si alte organisme acvatice, acesta mai reconstituie habitatele naturale specifice deltei si a unei cherhanale traditionale.
                                                        The Eco-Tourism Center Museum Danube Delta

De la Tulcea am plecat spre cetatea Capidava situata pe malul Dunarii. 
                                           Capidava Fortress



Si aici am facut o multime de fotografii dupa care am pornit spre Cernavoda la “apa calda”. De fapt e canalul de apa care vine de la Centrala atomoelectrica de la Cernavoda, canal care se scurge in Dunare printr-o impresionanta cadere (prin debit si forta) de apa.
                                            "Hot water"

Si aici am facut fotografii cu toate ca se insera si lumina nu mai era chiar asa de buna.
Apoi ne-am luat la revedere si am plecat spre casele noastre, cu promisiunea ferma de a mai vizita impreuna acele locuri pline de farmec!
 

Meeting of "Friends of Panoramio Romania" (from Dobrogea Gorges) was held at Lia’s and Gabriel's initiative, between 19 to 21 November 2010. They proposed that anyone who wants to attend a photo session in nature can come Dobrogea Gorges at large curve, Saturday 20 November  10AM . They replied in the affirmative the following: Lia Stelu, Gabriel, Sarah, Gabriel, Estrela, Dana, Leontina, Bianca, Kika, Viorica and myself.
The weather is not promising too much, at 10AM was a little fog and the sky covered but we have not lost hope. So I breathed in and started wandering the beautiful gorges of Dobrogea. After only 30 minutes, the fog has lifted, the clouds have dispersed and the sun came out! And now beautiful day! Sun, mirth and Little Tooth ... (our mascot) accompanied us throughout the day. We was lucky to have good light so we do a lot of beautiful pictures. Keys impressed us all, and those who had seen them and those who do not.
After passing them from the entire length
by the foot, we got in the car and went to the Monastery of St. John Cassian, founded in 2006, nearby. Here we visited the Cave of St. John Cassian, the cave opens into a rocky wall above the Casimcea valley. The landscapes are spectacular and I highly recommend a visit on those Dobrogea’s lands!
In the afternoon we went to the Mamaia resort where we had lunch at the restaurant where I've seen photos and talked until evening.
A 2-day morning we met at the same restaurant, we drank coffee and went to Tulcea to see the aquarium in town. Once there we were all impressed by its beauty. The Eco-Tourism Center Museum Danube Delta area shows the specific elements. Along with various species of aquarium fish, coral and other aquatic organisms, it reconstructs the natural habitats of the Delta area and a traditional “cherhana”.
From Tulcea we went to Capidava, the fortress situated on the Danube coast. And here we made a lot of shots and then we went to the Cernavoda to "hot water". The fact is the channel of water that comes from atomoelectric center at Cernavoda, which flows into the Danube channel through an impressive fall (debit and strength) of water. And here we took pictures but the light was not quite so good.
Then we said goodbye and went to our homes, promising to also visit together those places full of charm!

        Bianca, Leontina (ANITNOEL), Dana, Gabriel (IceBox), Lia (Lalik), Pozaru' (Christake), Kika (Kika97), Viorica, Gabi (gabiavram), Estrela, Simona (ghiocela), Stelu (stelu.polo)
                                           By IceBox


Text: Pozaru'
Photo: Pozaru' and IceBox

joi, 25 noiembrie 2010

Try to fly



Photo: Pozaru'

marți, 23 noiembrie 2010

Inocenta - Innocence



Photo: Pozaru'

luni, 8 noiembrie 2010

Biserica cu Luna - Oradea / The Church with Moon - Oradea



Biserica cu Lună, cunoscută și sub denumirea Catedrala Adormirea Maicii Domnului, este o biserică creștin-ortodoxă aflată în Oradea, construită între anii 1784-1790. A fost denumită astfel datorită unui mecanism unic în Europa, aflat pe turla bisericii, care are menirea de a pune în mișcare o sferă cu diametrul de 3 m, de forma lunii, vopsită jumătate în negru, jumătate în auriu. Această sferă se deplasează după mișcarea de rotație a Lunii în jurul Pământului și arată, prin rotirea sa, toate fazele Lunii. 





The Church with Moon, also known as the Assumption Cathedral, is an Orthodox Christian church located in Oradea, built between 1784-1790. It was named so because a single facility in Europe, located on the church steeple, which is meant to trigger a sphere with a diameter of 3 m, the shape of the moon, painted half black and half gold. This area moves from the rotation of the Moon around the Earth shows, rotate, all phases of the moon.


Text: Wikipedia
Photo: Pozaru'

sâmbătă, 6 noiembrie 2010

Cetatea Șiriei - Stronghold of Șiria





Cetatea este zidită pe Dealul Cetății (496 m), dominând regiunea.
Rolul îndeplinit de cetate era strategic, de apărare și economic având arondate 110 sate.
Arhitectura cetății are câteva părți: corpul central clădit pe o stâncă de formă neregulată ovoidală cu diferențe de nivel.
La vest peretele este lung de 24 m, înalt și cu găuri. Spre nord se văd rămășițele unui donjon (turn). A dispus de încăperi, iar la subsol comunică în curtea exterioară printr-o ușă ce se închidea după necesități.
Curtea exterioară avea dimensiuni de 36-38 m cu ziduri aproape intacte.
Grosimea zidului este 130 cm, și înalt de 3,5 m.
Spre nord este o deschizătură ce era una din porțile cetății. Peste șanțul din fața cetății a existat un pod mobil.
Donjonul și zidul înconjurător sunt părțile cele mai vechi ale cetății.
Zidul înconjurător are lungimea de 28 m, cu intrare doar din partea de vest. Șanțul cetății situat în fața curții exterioare avea in unele porțiuni adâncimea de 10 m și o lățime de 14 m dar pe unele porțiuni a fost mai puțin abrupt.
Tunelurile subterane au înălțime de 1,9 m și o lățime la bază de 1,8 m. Porțile cetății sunt patru la număr.
Poarta principală pe latura nord-est de 2,9 m la bază dispunând de doua deschizături alăturate - una mare pentru carosabil și alta mică pietonilor. Poarta pe latura verticală a zidului protector, realizând accesul peste șanțul lat de 12 m și adânc de 6 m.
Poarta pe zidul laturii vestice a curții exterioare și ultima poartă (nesigură) în corpul central. Materialele de construcție folosite sunt: piatră adusă din cariera Galsa, de la o departare de 3,5 km, iar varul era stins direct pe piatră (mortar cald).
Proveniența lui era din varnițele de la Agrișul Mare situate la 12 km distanță peste deal. Etapele de execuție ale lucrărilor de construcție 3 la numar:

- Donjonul, cu construcțiile anexe: zidul înconjurător și o parte a corpului central (după invazia tătară la 1241 și a doua jumătate a sec. al XIII-lea).
- Corpul central și îngroșarea zidurilor cu contraforturi (în timpul domniei lui Iancu de Hunedoara).
- Amenajarea corpului central, curtea exterioară și zidul protector din fața corpului central de vest, în timpul stăpânirii familiei Báthory (a doua jumătate a sec. XV-lea și începutul celui celui de-al XVI-lea).
Sub stăpânirea turcilor zidurile au fost întărite sporind siguranța cetății în fața atacurilor. Stilul cetății este romanic, existând un donjon masiv, locuibil prevazut cu 2-3 etaje iar la partea superioară dispune de creneluri.

Drumul pana la cetate l-am facut cu un bun prieten de-al meu, Ovidiu, de loc din Radesti, judetul Arad. Masina am lasat-o in Șiria, apoi pana la cetate am urcat pe jos. Urcusul, nici usor dar nici dificil, l-am facut cam in 30-40 minute, iar peisajul era incantator. De sus, de la cetate, se vedea surprinzator de bine valea Crisului Alb si o mare parte din Campia de Vest. Cetatea in sine mi-a lasat o impresie amara. Timpul, intemperiile vremii dar mai ales dezinteresul celor care ar trebui sa se ocupe de amenajarea si promovarea ei au adus-o in stadiul de ruina. Trebuie facut ceva pana nu e prea tarziu !






The stronghold is built on Castle Hill (496 m), dominating the region.The role was performed by stronghold policy, defense and economic with 110 surrounding villages.The architecture of the stronghold has several parts: the central body built on a rock of irregular ovoid shape with level differences.The west wall is 24 m long, tall and with holes. To the north are seen the remains of a donjon (tower). He had communicated the basement rooms and outdoor courtyard through a door that closed as needed.The outer court of 36-38 m in size with walls intact.Wall thickness is 130 cm and high is 3.5 mTo the north is an opening that was one of the gates. Over the ditch in front of the city there was a drawbridge.The tower and surrounding wall are the oldest parts of the stronghold. Ruined donjon tip is 109 m long and 18 meters wide in front of the central body is a protective wall at a distance of 2.5 m, closing a small courtyard retreat.The surrounding wall has a length of 28 m, with input only from the west. Ditch outside the stronghold located in the court in some portions have a depth of 10 m and a width of 14 m but in some areas was less steep.Underground tunnels have a height of 1.9 m by 1.8 m wide at the base are four gates.Main Gate on the northeast side of 2.9 m based on having two adjacent openings - one large and one small pedestrian road. Wear protective wall on the vertical side, making access more than 12 m wide moat and 6 m deep.Gate on the west side wall of the outer court and the last gate (uncertain) in the central body. Construction materials used are made of quarry stone Gals, from a distance of 3.5 km, directly lime stone (mortar warm).Its source was lime kiln from the Agrisu Mare, located 12 km away over the hill. Execution steps of the building, successive:- The tower, with the annexes: the wall surrounding a central body part (after the Tatar invasion in 1241 and the second half of the century. XIII).- The main body and thickening of the walls with buttresses (during the reign of Iancu de Hunedoara).- Arrange the central body, the outer court and protective wall in front of the central body of the West, during the rule of Báthory family (second half of the century. XV century and the beginning of the sixteenth century).Under Ottoman rule the walls were strengthened by increasing safety in the city before the attack. Stronghold is the Romanesque style, with a massive dungeon, provided with 2-3 living on top floors and have battlements.

The walk to the stronghold I had a good friend of mine, Ovidiu, from Rădeşti place, Arad county. We left the car to Șiria, then we went to the stronghold on foot. Climb, neither difficult but not easy, we've done in about 30-40 minutes and the scenery was lovely. From above of the stronghold is surprisingly well see the Valley of the White Cris and much of the Western Plains. Citadel itself left me a bitter impression. Time, weather forecast and disinterest especially those who should deal with planning and promotion they brought in a state of ruin. Need to do something before it's too late!








Text: Wikipedia
Photo: Pozaru'

marți, 2 noiembrie 2010

Complexul muzeal Maldaresti - Maldaresti Museum Complex

În comuna Măldărești este organizat „Complexul Muzeal Măldărești”, care cuprinde „culele” Greceanu și Duca precum și casa memorială I.G.Duca. Complexul mai expune și elemente naturale specifice, cum sunt, de exemplu, trovantii.
Impunătoare prin masivitatea zidurilor, Cula Duca a fost construită în anul 1812 de Gheorghiță Măldărescu, chiar dacă din inscripția de pe peretele etajului se poate descifra anul 1827. Acesta este de fapt anul executării stucaturilor, decoruri care reprezintă o noutate pentru arhitectura culelor . În prezent, în imobil se încearcă organizarea unei expoziții permanente, care să păstreze în linii mari aceeași tendință de la începutul secolului. Cula Duca mai este încă înconjurată de zidul inițial. Este de dată mai recentă decât cula Greceanu și are o arhitectură unitară. În 1907, un urmaș al Măldăreștilor a vândut clădirea lui I.G. Duca și, 55 de ani mai târziu, văduva acestuia a donat-o statului. În anii ‘60, cula a fost complet restaurată și reamenajată. Aceasta are plan dreptunghiular cu un ieșind către vest, parter solid cu intrare unică și două etaje. Decorația exterioară a culei este alcătuită din șase panouri lunguiețe și un brâu puternic. În interior, ornamentele în stucatură a tavanelor și ferestrelor, cu motive diverse (personaje și animale fabuloase) constituie un element original. Merită menționate și sobele oarbe, tradiționale, ale acestei cule. Din complexul muzeal de la Măldărești, situat la 4 km de Horezu mai fac parte casa memorială I.G. Duca, construită în 1912 de omul politic liberal I.G. Duca pentru a fi folosită drept casă de vacanță și Cula Greceanu, cel mai vechi edificiu din cadrul complexului muzeal de la Măldărești. Aceasta a păstrat acest nume, deoarece a trecut în timp prin zestre de la familia Măldărescu la familia Greceanu. Venit în vizită la Horezu, prințul Charles, moștenitorul coroanei britanice, a fost atras de minunăția culelor de la Măldărești.

Din pacate peste numai 2 ani contractul dintre urmasii familiei Greceanu si statul roman (prin care statul roman se obliga a plati 5.500 lei noi/luna !!!!) va expira, iar cula, daca nu se vor gasi fonduri pentru a fi cumparata de catre stat, va fi vanduta ...cine stie cui...
          
                             
Cula Maldarescu (Duca) si casa Duca

Cula Maldarescu (Duca)
                                                                               
          Casa Duca vazuta de pe cerdacul culei Maldarescu (Duca)                                                                  
                        
The "Măldăreşti Museum Complex" is organized in village Măldăreşti , which includes cule Duca, Greceanu and Duca memorial house. Exposes the complex and specific natural elements, such as, for example, trovants.
Imposing the massive walls, Duca cula was built in 1812 by Gheorghe Maldarescu, even if the inscription on the wall floor can unlock 1827. This is actually the year of implementation of relief works, sets a new architecture that is collected. Currently, is trying to organize a permanent exhibition that will remain broadly the same trend of the century. Duca cula is still surrounded by the original wall. It is more recent than cula Greceanu and has a uniform architecture. In 1907, a follower of
Măldăreşti's sold the building  to Duca, and 55 years later, his widow donated it to the state. In the '60s, cula has been completely restored and refurbished. It has a rectangular plan coming to the west, single-entry solid ground and two floors. Abutment exterior decoration is composed of six panels and a shiny belt powerful. Inside, the stucco decoration of the ceilings and windows, with different reasons (fabulous characters and animals) is an original item. It is worth mentioned blind stoves, traditional of the collected. The museum complex of Măldăreşti, located 4 km from Horezu longer part of the memorial house IG Duca, built in 1912 by liberal politician Duca to be used as holiday house and Greceanu cula, the oldest building of the museum complex at Măldăreşti. It kept this name because the last time the dowry to the family Greceanu from Maldarescu family. Horezu came to visit, Prince Charles, heir to the British crown, was drawn to the magnificence of Măldăreşti cule.

               
Cerdacul culei Greceanu

Cula Greceanu


Text: Wikipedia
Photo: Pozaru'